Onze werkwijze
Aanmelden
Nieuwe cliënten kunnen zich telefonisch aanmelden of via het aanmeldingsformulier op deze site. Hierbij worden kort de reden van aanmelding en enkele persoonsgegevens genoteerd. Vervolgens wordt er contact opgenomen over de verzekering en de vergoeding van de behandeling. Als er overeenstemming is dan word je op een wachtlijst geplaatst en zal een logopedist contact opnemen zodra er plek is. Voor informatie over de eventuele wachttijd kun je ons bellen.
De eerste afspraak
Tijdens de eerste afspraak maken wij kennis met elkaar. De logopedist verzamelt alle relevante gegevens en zet samen met jou een duidelijke hulpvraag op papier. Wij vragen je mee te nemen: de zorgverzekeringspas, legitimatiebewijs en verwijzing van de huisarts of specialist.
Onderzoek en/of observatie
Door middel van een test, toets of een (spel) observatie onderzoeken wij de hulpvraag. Als behandeling nodig blijkt, worden de behandeldoelen bepaald.
Behandelplan en behandeling
Na het bepalen van de behandeldoelen die in een behandelplan worden gezet, volgt de behandeling. Er wordt, indien haalbaar, 2 x per week 25 minuten behandeld. Bij de begeleiding van de kinderen is de aanwezigheid van ouders gewenst, dit kan ook online. Er wordt actieve participatie van ouders verwacht om de logopedische doelen te kunnen behalen.